صوتنا .. حلمها

ياااااااااه أحساس جميل أنك تحس ان صوتك مش ضعيف ووطنك مش ضعيف … أحساس جميل انك تخرج من بيتك الصبح وتقول انا رايح اقول صوتي لمصر .. انا مبسوطه قوي لاني لاول مرة من يوم ما اتولدت احس اني هاعمل حاجه هاتفرق في البلد وان صوتي ده يقدر يغير كتير

بجد انا حسه بحاله من السعاده ملهاش وصف .. حتى لو في البعض بيحاول يأثر على بعض الناس الي عندها قلة من الوعي ف ده برضو مؤشر كويس ان صوتنا كلنا هايفرق المهم ان محدش هايقدر يغير رأيي ولا يسرق صوتي ولا يزوره

و واحده واحده بعد كده الناس هاتفهم وهاتعرف الصح فين والغلط فين لان الممارسات الديموقراطية مش هانستوعبها في يوم وليله … المهم اني سعيده اني قولت كلمتي الي مقتنعه بيها ومحدش حاول يفرض رأية عليا ولا يحرمني من مشاركتي دي

وحياة دمك يا شهيد عمرنا ما هاننسى انك انت السبب اني انا وغيري اننا نقدر ننزل من بيوتنا ونقول كلمتنا ب أعلى صوت

ولسه دي البداية دي بدايه طعم الحرية

على فكرة … أنا قولت لأ 🙂

اترك رد

